Páginas

martes

La moto de Marc

20/01/2011.- Aquesta és la meva moto en aquests moments, un puzle incomplert de peces que m’han anat proporcionant l’Esteve i el Pep I, a qui no puc estar més agraït. En aquets terreny soc totalment novell i, si no arriba a ser per ells, encara estaria buscant el xassís!

Quina imatge, sembla una de les maquetes Tamiya que muntava a la meva adolescència, però a escala 1:1. A veure com me’n surto, la meva experiència mecànica és molt limitada.

09/03/2011.- Ahir vaig muntar la primera peça de la moto, la tija de direcció. Sembla poca cosa, però ja tenia ganes de muntar alguna cosa definitiva. Fins avui tot just he estat resolent diferents problemes en el ancoratge del seient, frens (les lleves venien muntades al revés!!), polint alumini i portant peces a pintar, cromar o entapissar.

Gràcies a les instruccions dels companys “escuders” i al servei a domicili de grassa del Jaume, no he tingut cap problema per muntar-ho, tot i no haver-ho fet mai abans.

13/03/2011.- De mica en mica va agafant forma de moto:



10/4/2011.- Roda davantera, motor al seu lloc, més la "carrosseria", i ja sembla una moto de debò:




Encara queda feina, així que el Jarama queda descartat per aquest any.

La suspensió davantera no està muntada de forma definitiva, estic esperant els semi-manillars per acabar de fer-ho, però volia veure com encaixa el parafang. I com podeu veure, els ancoratges de la Impala no coincideixen per poc, hauré de pensar alguna manera de fer-ho. A més a més, com que a les suspensions de Impala l'eix de la roda queda per davant de les barres, i això aquest parafang no ho te previst, ho complica una mica més.




17/4/2011.- Un cop rebuts els semi-manillars, acabo de muntar la suspensió davantera. No estic del tot convençut de com ha quedat, millor serà que algun expert hi faci un "control de qualitat".


Els semi-manillars queden molt amples, sembla un manillar de moto-cross. Estic pensant en retallar-los, però no se si és possible. Tampoc es poden tancar més perquè toquen amb el dipòsit. Veurem...


Les manetes son les que duia a la meva Impala abans de posar-li el manillar de la Sport. Estaven que feien pena, però un cop netes i polides, la cosa canvia!



3/7/2011.- A poc a poc, però avançant. He estat uns dies dedicat al palafang posterior, i estic bastant satisfet del resultat. L'origen, com be explica el PepI, és una copia del palafang de la Impala Texas fet amb fibra de vidra, retallat i adaptat al xassís de la 24h. En el meu cas, com que no ha d'anar matriculada, l'he fet més curt. El resultat és aquest:






La placa porta-números està feta a partir de una planxa de PVC (a Barcelona es pot trobar al Servicio Estación), utilitzant una placa "de veritat" com a mostra.





6/7/2011.- Ha arribat el punt en que no soc capaç de continuar sol i necessito l’ajuda d’un expert de veritat, i qui millor que l’Esteve (www.esteveclasicas.com). El primer pas és treure la moto de casa, un pis principal de l’Eixample de Barcelona, i per això demano ajuda als amics del Moto Club Impala. Es presenten sis voluntaris, sis!! Amb ells la operació és senzilla i ràpida. Desmuntem la roda de davant, estriberes, diposit i rodant sobre la del darrera la baixem per l’escala. Per sort cap veí ens ha vist, a saber que pensarien! La única incidència de tota la operació és un radi trencat a la roda davantera.


10/7/2011.- Dediquem el matí a posar a punt la moto. L’Esteve munta en un moment l’encesa i la instal•lació elèctrica. També l’escape, que costa encaixar-lo una mica més, havent de recórrer a la mola. Ja la tenim apunt per engegar-la, i a la segona patada el motor comença a sonar, i que bé que sona!
Acabem de muntar els frens, puny de gas i reenvio del canvi, i surto a provar-la. Les primeres sensacions son molt bones, el motor puja alegre de voltes i s’estira amb ganes. Els frens responen amb contundència, i el canvi no sembla tenir problemes, tot i no poder passar de segona velocitat.



El dipòsit no és el seu, evidentment, és un de "Montesita" que l'Esteve utilitza per provar motors, però no queda malament, oi?

De moment ho deixem aquí, caldrà dedicar-hi una tarda més abans d’anar a Montmeló el dissabte 16-7.

Ah, i respecte del motor... deia a la presentació dels motors que el meu era un 250 Sport de sèrie, però sembla que no és així. Hi ha algunes diferències que ens fa pensar que es tracti d’un motor de Impala Cross 250, un 14M. Veurem que tal es comporta, però te bona pinta!

16/7/2011.- Arriba el dia de provar la moto, i la ocasió impressiona: Circuit de Montmeló, envoltat de 70 motos més, la majoria d'un nivell altíssim, i amb grans pilots, entre ells 5 guanyadors de les 24h de Montjuïc.

Cuatre dies abans l'Esteve dixa la moto apunt, o tot lo apunt que pot estar una moto que només s'ha provat en 300 metres de carrer... Així és com arriva al circuit:




A les 9:00 entro en el circuit i les primeres sensacions no son gaire bones: la moto rateja a poques revolucions, s'ha de portar molt alta de voltes. L'embrague patina una mica, tal com va dir l'Esteve només posar-la en marxa. I la posició de les palanques de frè i canvi, no facilita gaire la conducció, i continuament em salten les marxes. Així acabo els entrenaments, sense haver disfrutat gaire de la moto. Això sí, el motor tira, tira bastant!

A la primera màniga cronometrada començo a agafar-li el "truquillu" a la moto i a rodar més alegre. La moto tira i frena molt bé, només em falta agafar-li confiança, ja que la posició de conducció és molt diferent a la de la Impala de carrer.

Acabo totes les mànigues havent disfrutat com un nen, i amb la moto que s'ha comportat de forma excel·lent. Queden coses per fer, de fet surto del circuit amb una llista de 10 temes a revisar o millorar, però molt content i amb ganes de tornar-hi aviat. Us deixo algunes fotos més de la moto:



I la moto finalment en marxa a Montmeló, per cortesia d'en Pere Nubiola:





5 comentarios:

Pep dijo...

Ostres Marc quina foto!!! Em recorda aquelles proves de 100.000 quilometres que feien les revistes i que al cap de fer-les ho desmontaven tot. No és una Tamiya i no hi han instruccions... futut!

Jaume Domínguez dijo...

Ja tenim sobrenom per la moto del Marc ..."La Tamiya".
No pateixis Marc que d'aquesta en sortiràs reforçat. I aquí estém per el que calgui.

Pep dijo...

Ostres Marc, aixó va endavant!!!

Pep dijo...

Marc, com ho portem? que hi podem fer?

Publica alguna foto...

Pep

Pep dijo...

Ostres quina millora, vinga Marc a treballar per el juliol, m'agrada molt la forquilla del davant!!!

Pep